ייעוץ חינם

052-727-2356

תכנון בית פרטי מפלס אחד בשיטת הבניה הקלה

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

במידה והחלטתם לבנות בית פרטי בעל מפלס אחד בכוחות עצמכם או באמצעות קבלן מפתח, השיקול העיקרי שלכם ככל הנראה יהיה נושא העלות. שיטת הבניה הקלה זולה יותר משיטות קונבנציונליות של בנייה, אך רצוי להבין קודם כל במה בדיוק מדובר ורק לאחר מכן לשקול האם זה באמת משתלם יותר. בדרך לבית החלומות שהחלטתם לבנות לעצמכם מומלץ לא לקחת שום קיצורי דרך ולהכיר היטב ומקרוב את שיטות העבודה שלבסוף תבחרו.

איך עובדת שיטת הבנייה הקלה?

בשיטת הבנייה הקלה נעשה שימוש בחומרים מתועשים. לוחות העשויים מחומרים שונים עם סוגי בידוד שונים ביניהם ישמשו כקירות והשלד ייבנה מעץ או פלדה ברוב המקרים. כל המרכיבים של השלד והקירות מיוצרים במפעל לאחר שמתכננים ובוחרים אותם מראש בעצמנו או יחד עם הקבלן המבצע. את ההרכבה עצמה של הבית צריכה לבצע חברה מבצעת או קבלן בניה קלה מוסמך. נכון להיום, אין הרבה אנשי מקצוע שעובדים בשיטת בנייה קלה בארץ.

מכיוון שאין הרבה אנשי מקצוע זמינים בתחום הבניה הקלה, העלויות בסופו של דבר לא תהיינה שונות בהרבה מבניה קונבנציונלית. חשוב גם לזכור שבניגוד לבנייה הקונבנציונלית, בבנייה קלה קשה יותר לערוך שינויים של הרגע האחרון, כיוון שהכול מיוצר מראש לפי מידות מדויקות ולפי תכנון הבית הפרטי. למרות שזה משאיר קצת פחות מקום לגמישות של הרגע האחרון, זוהי שיטת עבודה פשוטה יותר.

תכנון בית פרטי

חשוב לזכור תמיד שגם אם שיטת הבניה הקלה אכן נראית קלה יותר, לא מומלץ לבצע אותה בעצמנו ללא נוכחות לכל הפחות של איש מקצוע עם מומחיות בתחום. ישנם בעלי בתים שמחליטים לבצע חלק מהעבודה בעצמם. ייתכן שהדבר אפשרי לפחות בשביל חלק משלבי הבניה, אך הוא אינו מומלץ. במידה ואנו נמצאים בתחילתו של תהליך תכנון בית פרטי, רצוי להתייעץ עם כמה אנשי מקצוע משיטות שונות. לאחר שנבחר את השיטה הרצויה מומלץ לתכנן את הבית בעזרת מישהו בעל מומחיות וניסיון בתחום.

מחירים בשיטת הבנייה הקלה

בשיטת הבניה הקלה המחירים נקבעים בהתאם לחומרים שאיתם אנחנו בוחרים לעבוד. במקרה של בית פרטי נשתמש בקירות שיהיו מורכבים מפאנלים רב שכבתיים, כפי שנהוג בבתי מגורים בשיטת בניה קלה. מחיר של פאנל כזה מתחיל ב 150 ₪ ויכול להגיע ל- 350 ₪ ומעלה. שלד המבנה ברוב המקרים יבנה מפלדה דקת דופן כאשר מתכת בעובי של 1.2-2.5 מ"מ תעלה 500 ₪ למ"ר. בעל המקצוע שירכיב את השלד יגבה בסביבות 250-270 ₪ למ"ר. בסופו של דבר ואחרי מע"מ עלות השלד תעמוד על כ- 900 ₪ למ"ר.

בכל מקרה בו הנכם מתלבטים אנא פנו אלינו ואחד המומחים שלנו ישמח לייעץ לכם.