ייעוץ חינם

052-727-2356

בידוד קירות גבס עם פנלים מבודדים

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

בידוד קירות גבס

במונחים של בניה, נושא הבידוד מדבר בעצם על יכולת הקירות במבנה לבודד רעש חיצוני, לצד היכולת לשמר טמפרטורה מסוימת בתנאים של חום או של קור. בית שחשוף לרעש חיצוני בלי בידוד איכותי יכול לגרום לנו נזק מתמשך בכך שאיכות החיים שלנו נפגעת, כתוצאה מרעשים הפוגעים בשינה ובשלווה שלנו. בית שדורש הפעלה של מוצרי חשמל רבים ולאורך זמן על מנת להגיע לטמפרטורה אידיאלית של חום או של קור, יכול לגרור הוצאות גדולות ולא רצויות במשך זמן.

קודם כל הנוחות שלנו

קודם כל, נדבר על נושא הטמפרטורה. טמפרטורת גוף האדם נעשה בין 36.5 ל- 37.5 מעלות במצב נורמלי, כאשר טמפרטורת העור נעה בין 33 ל- 35 מעלות. כאשר ישנו שינוי בתנאים הללו הנוחות שלנו נפגעת. היכולת של מבנה לבודד את הטמפרטורה משפיעה על כמות האנרגיה המושקעת במיזוג או חימום. לאוויר יש יכולת בידוד טובה, לכן ברוב חומרי הבידוד הזמינים כיום ישנה כליאה של אוויר, מה שמגדיל את ההתנגדות התרמית.

הקירות החיצוניים הם מה שמפריד בין הבית למזג האוויר שבחוץ. באמצעות בידוד קירות גבס, ניתן לחשוב על הנושא גם מבחינת הקירות הפנימיים בבית. בידוד תרמי משולב בשימוש בגבס נפוץ בעיקר בתחום הבניה הקלה. עובי חומר הבידוד קובע את איכות הבידוד שהוא יספק למבנה. בבניה קלה נעשה שימוש בפנלים מבודדים שמהם מורכבים הקירות. במקרים שנהיה מעוניינים לשלב בידוד תרמי מבוסס גבס במבנה, נצטרך לתכנן כבר בשלב מוקדם את החומרים שירכיבו את הפאנלים.

השקט והשלווה לא פחות חשובים

בידוד רעש הוא גורם לא פחות חשוב מבידוד הטמפרטורה בבית. סביר להניח שלא תמיד נרצה לשמוע את השכנה צועקת על הילד שלה, או את השיפוצים שעושים בבניין לידנו. כאשר מדברים על נושא האקוסטיקה חשוב להתייחס לשני אלמנטים. הראשון הוא מעבר הקול בין חדרי הבית ועד כמה נרצה להפחית אותו. השני הוא איכות הקול בחדר, כמו לדוגמא מניעת הדהוד באמצעות ספיגת חלק מהקול שמתפזר בחלל החדר.

קיר גבס רגיל נבנה מתרכובת של מתכת עם חומר בידוד באמצע ולוחות גבס משני הצדדים. על מנת להגביר ולשפר את רמת הבידוד ישנה אפשרות לבנות מחיצה דו קרומית, בה נעשה שימוש ב- 4 לוחות – 2 לוחות מכל צד. ככה נוהגים לבנות בשיטת הבניה הקלה וגם בבניית מחיצות פנים. בבתים פרטיים עשויה להיות בעיה של מעבר קול בין הקומות. על מנת לחסום זאת, ניתן לבנות תקרת גבס עם שכבת בידוד של צמר זכוכית ופס איטום בכל מקום שיש מגע עם הקונסטרוקציה.

עדיפות השימוש בגבס

אם קיימת בעיה בבידוד קיים או אם נרצה להוסיף בידוד חדש, היתרון בקירות גבס הוא שקל לפתוח אותם, באופן יחסי. במידה ומדובר במקרה שצריך לחדש את פס האיטום, נצטרך להיעזר באיש מקצוע מוסמך שיבצע את העבודה ויבנה את הקיר מחדש. במקרה של בעיה עם חומר הבידוד עצמו, אפשרי לפתוח רק פלטת גבס אחת, לשים את החומר החדש או לתקן את צורת החומר הקיים. לסיכום, אם אנחנו מחפשים עבודה קלה לביצוע במחיר משתלם, בידוד בקירות גבס זו האופציה המועדפת.