ייעוץ חינם

052-727-2356

ביטוח שיפוץ: הגנו על עצמכם מנזקים ותביעות

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

כאשר בוחרים לשפץ את הבית עם קבלן שיפוצים, יש צורך ברכישה של כיסוי ביטוחי. כיסוי כזה יכול להגן במצבים של נזק למבנה, נזק לרכוש וכמו כן נזק לצד ג'. אז מהם סוגי הביטוח הקיימים בשוק? ואיך תוכלו להיות בטוחים שאתם מכוסים וכמו כן שגם הקבלן שמבצע את עבודות השיפוצים אצלכם בבית מכוסה? המשיכו בקריאת המאמר ותוכלו ללמוד קצת יותר על כל מה שקשור לביטוח שיפוץ.

מה מכסה הביטוח של הקבלן?

ראשית, חשוב מאוד שכאשר אתם בוחרים קבלן, יהיה לו ביטוח עסק וביטוח אחריות מקצועית. עליכם לשאול את הקבלן בטרם העבודה ולפני שאתם חותמים על הסכם עבודה עימו, האם יש לו ביטוחים כאלה. יש נזקים שהקבלן יכול לגרום במהלך השיפוצים בבית והם מתחלקים לשני סוגים:

סוג ראשון של נזקים – נזק לרכוש שעליו עובדים. לדוגמה, אם מבוצע שיפוץ בחדר האמבטיה שלכם והקבלן החליף את ראש הברז של המקלחת והוא נפל ושבר את הזכוכית של המקלחון ואלו עפו לכל עבר ושברו את המראה וכמו כן הסבו נזק לקרמיקה וכל הדבר מוערך בנזק של כמה עשרות אלפי שקלים, אז במידה ויש לו ביטוח, אותו ביטוח יכסה על הנזק שנגרם.

סוג שני של נזקים – מדובר על נזק לרכוש שנמצא סמוך לרכוש אחר. לדוגמה, אם יש נזילת מים ואותה נזילה במקלחת זלגה גם לחדר אחר בבית והרסה שטיח יקר. אז את הנזק הזה, יכול גם כן לכסות הביטוח של הקבלן.

צבעי

בחרתם קבלן – מה עליכם לבקש ממנו?

נניח שכבר יש לכם קבלן שיפוצים שבדקתם עליו וראיתם שיש לו ניסיון ושעבודתו היא מקצועית. אז חשוב שתדעו שיש לו שני סוגים של פוליסות ביטוח שהוא יכול לבחור מהן, כאשר הוא מבטח את עבודות השיפוצים שלו.

פוליסה פתוחה (עד מיליון שקל בשנה) – הקבלן שבחרתם עושה ביטוח שיפוץ לכל שיפוץ בנפרד במהלך שנה נוכחית. מדובר על פוליסה שעלותה היא גבוהה.

פוליסה סגורה – הקבלן בוחר לבטח פרויקט שיפוצים ספציפי. משתמשים בפוליסה זאת, כאשר מדובר על שיפוצים גדולים.

אם אתם בוודאי שואלים מהו ההבדל בין שני הפוליסות, אז כדאי שתדעו שמדובר רק על ההבדל בהתנהלות של הקבלן מול חברת הביטוח. מה שכן, מבחינת הכיסוי עצמו, אין הבדל משמעותי.

אגב אם תרצו לבדוק שאכן השיפוץ בבית שלכם מבוטח על ידי הקבלן שבחרתם, אז תוכלו לבקש ממנו מסמך הנקרא "אישור עריכת ביטוח". מדובר על מסמך שמאשר את הביטוח עבור עבודות השיפוצים המבוצעות בביתכם. כמובן שבמסמך, יש לציין פרטים כמו שם, כתובת הדירה, לוח זמנים וכמו כן לציין את מהות העבודה. הקבלן מגיש את הטופס לחברת הביטוח, היא חותמת עליו ומרגע החתימה, יש ביטוח על השיפוץ.

דרך נוספת שאפשר להשתמש בה היא לבקש מהקבלן פוליסה ספציפית לעבודות השיפוץ שאמורות להתקיים אצלכם בבית. הקבלן יפנה לחברת הביטוח וזאת תנפיק פוליסה עם שם הלקוחות וכמו כן הפוליסה תכלול את אופי העבודה. את הפוליסה, הקבלן יעביר ללקוחות. אגב, משתמשים בדרך זאת, כאשר מדובר על פוליסה פתוחה. כלומר פוליסה שלפיה הקבלן צריך לפנות לחברת הביטוח בעבור העבודה המסוימת שהוא רוצה לבצע ואותה הוא ורוצה לבטח.

ביטוח לקבלן וביטוח דירה

כאשר עבודת הקבלן מסתיימת, עשויים להתגלות נזקים ותקלות. במידה והקבלן לא מגיע לסדר אותם מכל מיני סיבות מוצדקות או לא מוצדקות, אז אפשר לערב את ביטוח הדירה. לדוגמה, אם מדובר על נזקי צנרת, יש סעיף בביטוח דירה, שעל פיו מגיע ללקוחות לקבל פיצוי מחברת הביטוח. יש לזכור שהביטוח של הקבלן פעיל כל עוד הוא בבית או בדירה ומבצע את השיפוץ. מרגע שהוא סיים את עבודת השיפוצים, אין אחריות לעבודה שלו. על כן, חשוב לא לסמוך רק על פוליסת הביטוח שלו, אלא גם חשוב שיהיה ביטוח לדירה. ביטוח כזה יכול לפצות את הלקוחות על הנזקים, לאחר סיום העבודה של הקבלן.