ייעוץ חינם

052-727-2356

בניה קלה בגבס ושמירה על איכות הסביבה

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

בוודאי יוצא לכם לשמוע הרבה על נושאים הקשורים לאיכות הסביבה: התחממות גלובלית, הרס יערות הגשם, שינויי אקלים, הכחדות מינים שונים של בעל חיים ועוד. אפשר להבין את הדאגה האנושית לעתידו של הכוכב שלנו ולעתיד של הדורות הבאים. אנו חושבים שהדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בנושא הוא למחזר בקבוקים או לפרסם פוסטים הקשורים לנושא לרשתות החברתיות בפייסבוק, אבל האמת היא כי שמירה על איכות הסביבה מתחילה בבית. כלומר – בחומרים ובשיטות בהם אתם בונים את הבית שלכם. 

בניה קלה ואיכות הסביבה 

בניה קלה היא בניה אקולוגית יותר ויש לכך מספר סיבות. הסיבה הראשונה היא שהבניה משאירה אחריה פחות פסולת לאחר הסיום (מה שעוזר גם לכם וגם לשכנים שלכם!). בגלל שהבניה הקלה היא כל כך מהירה יחסית לבניה בדרכים מסורתיות, הפסולת והלכלוך לא מספיקים להצטבר. 

כמו כן, בבניה קלה אין שימוש בכבלים בכלים ומכונות כבדים. כל אלו מזהמים את האוויר מאוד. בנוסף לכלים כבדים, אין שימוש בכלי רכב מרובים (משאיות וכו') הקשורים להובלה של חומרים ועובדים. כל אלו נשמעים כמו שינויים קטנים אבל בסופו של דבר הם מתרגמים לשמירה מירבית על איכות הסביבה. 

סיבה נוספת שבניה קלה נחשבת לאקולוגית יותר היא העובדה שהבתים הנבנים בשיטת בניה קלה הם מבודדים יותר- כלומר, יש פחות צורך בחימום בקיץ או בקירור בקיץ. חברות שבונות בבניה קלה לרוב יתאימו את הבית לסביבה בו הוא נבנה ולאקלים המקום וכן  לכיוון חדירת אור השמש. כל אלו מפחיתים את השימוש בחשמל וממעיטים בבזבוז האנרגיה והמשאבים הנדרשים לתפעול בית במאה ה-21.  

אבל הסיבה החשובה  לעובדה שבניה קלה  היא אופציה  אקולוגית יותר קשורה לחומרים בהם משתמשים כאשר בונים אותם. 

גבס ואיכות הסביבה

הגבס הוא מוצר טבעי לחלוטין המשמש את האדם כבר מאות שנים. הוא רך, הוא זול, והכי חשוב- הוא טבעי, בריא, וירוק. זו הסיבה שמשתמשים בגבס בבניה קלה. במקום להשתמש בעמודי בטון ויציקות מרובות ומסורבלות, בבניה קלה בונים בחומרים קלים. עבודות הגבס מחליפות את הבטון הקשה ומשמשות כחומר ממנו מבצעים את הבנייה הפנימית של מבנה הבית. 

העתיד כבר כאן

בנייה קלה היא העתיד. באירופה ואמריקה כבר יודעים את זה וערים שלמות בנויות בצורה הזו, והגיע הזמן שגם בישראל נתקדם בתחום הבניה כפי שאנו מתקדמים בכל התחומים האחרים. בניה קלה היא בניה חסכונית, יעילה השומרת על איכות הסביבה ומבטיחה לילדנו עולם נקי יותר לעוד הרבה שנים ודורות. בנוסף לכל היתרונות האלו- מחקרים הוכיחו כי בניה קלה עמידה יותר לרעידות אדמה! 

אם אתם רוצים להתקדם אל העתיד, אנו ממליצים לכם לבחון את נושא הבניה הקלה לעומק בעזרת קריאת חומרים על הנושא, או להתייעץ עם מומחה בנושא.