ייעוץ חינם

052-727-2356

הדרכות עבודה בגובה לעובדי גבס

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

עבודות גבס הן בדרך כלל עבודות המתקיימות בחללים פנימיים ולכן הצורך בביצוע הדרכות עבודה בגובה לעובדי גבס לא עולה אצל מעסיקים בענף הבנייה. יחד עם זאת, גם עובדי גבס יכולים להיקלע למצבים בהם עליהם למלא משימות בגובה רב, או כאשר הם חשופים לנפילה מגובה רב, למשל בעבודה המבוצעת בקרבת חלון בקומה גבוהה.

מדוע חשובות הדרכות בגובה לעובדים בכל תחום וענף?

עבודה בגובה רב היא אחת העבודות המסוכנת ביותר בארץ ובעולם כולו. בכל חודש מתפרסמות לא מעט ידיעות על פועלים שמצאו את מותם מנפילה מגובה רב, יותר מכל סוג פציעה אחר. הסיבה לכך היא ברורה: הפועל מגיע אל עבודתו מדי יום ביומו וחוזר אל ביתו מדי יום ביומו. בהתאם לכך, לאורך זמן הוא מאבד את תחושת הסכנה בעבודתו ומאמץ לעצמו את התפיסה של "לי זה לא יקרה", הרי עובדה שזה לא קרה עד כה. אלא שתאונות בגובה רב מתרחשות בשבריר שניה של חוסר תשומת לב. כל העובדים שנפגעו בתאונות מסוג זה הם עובדים שעבדו בגובה רב לאורך שנים, והתאונה הגיעה לפתע פתאום.

הפתרון היחיד למצב זה הוא הטמעה של כללי הזהירות והבטיחות בתוך העבודה עצמה. על העובד להיות חשוף בכל עת לצורך בשמירה על כללי הבטיחות ולשלב את הכללים הללו בכללי העבודה המקצועיים שמלווים אותו בעבודתו השוטפת. הדרכות שוטפות הן למעשה הפתרון הטוב ביותר לעניין זה. בהנחה שהעובד מצויד בכל אמצעי הבטיחות הנדרשים לו, הדבר היחיד שיכול עוד לתרום לבטיחותו הוא המודעות שלו לסכנה בכל רגע נתון ולצורך לפעול על פי כללי הבטיחות גם כאשר זה נראה בטוח. הדרכות כאמור הם הכלי הטוב ביותר לשם כך, והדברים נכונים גם כאשר מדובר בהדרכות עבודה בגובה לעובדי גבס, חשוב לבחור החברה מקצועית ואמינה המתמחה בהדרכות עבודה בגובה לעובדי בניין כמו עידן בגובה המתמחה בהדרכות בטיחות וייעוץ חיצוני לחברות בניה

מדוע נדרשות הדרכות כאלה לעובדי גבס?

עבודות גבס מבוצעות בדרך כלל בחללים הפנימיים של בתים, כשהגובה הרב ביותר אליהם עולים העובדים הוא ראש הסולם. במצב זה לכאורה, אין כל צורך בכללי בטיחות שכן אין מדובר בסכנה של ממש. העניין הוא שגם נפילה מגובה סולם יכולה לגרום לפציעה קשה שתשנה את חייו של הפועל מקצה אל הקצה, ואולי אף תגרום למותו. גם בעבודה בגובה של שני מטר מעל פני האדמה חשוב מאוד להקפיד על כללי בטיחות וזהירות. מעבר לכך, גם עובדי גבס עשויים להיקלע למצבים בהם הם חשופים לנפילה מגובה רב הרבה יותר, כך למשל כאשר הם מבצעים עבודות במבנה הנמצא בתהליך בנייה, בעבודות במרפסות פתוחות ואפילו בעבודות המבוצעות בחללים פנימיים בקרבת חלון גדול בקומה גבוהה.

הדרכות עבודה בגובה לעובדי גבס הן חשובות כמו הדרכות לכל עובד אחר בענף הבנייה או בכל תחום שמערב עבודה בגובה רב, והדרכות הן הכלי הטוב ביותר להבטיח את השמירה על המודעות לסכנה לאורך זמן בקרב העובדים.