ייעוץ חינם

052-727-2356

איך לבחור את הצבע הנכון ביותר לבית שלכם

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

בחירת צבע לחלל מסוים חשובה ביותר, לא רק מבחינת הגוון אלא גם מבחינת סוג הצבע. לא כל צבע מתאים לכל קיר ולכל חדר ולכן לסוג הצבע יש השפעה מכריעה על התוצאה הסופית. כאשר מדובר בצביעה של קירות חיצוניים, ההשפעה אפילו גדולה יותר, כיוון שהצבע קובע את המראה הדקורטיבי של המבנה כולו ויש לו גם השפעה מסוימת על עמידותו. בעזרת שימוש בשכבות צבע חזקות, עמידות ואיכותיות, ניתן למנוע שחיקה ובלאי ולהגן על המבנה מקרינת UV וחום.

מאמר זה יפרט קצת על סוגי הצבע הקיימים ולאן כל אחד מהם מתאים.

צבע אקרילי

זהו הצבע הנפוץ ביותר לצביעת הבית, גם של החדרים הפנימיים שבו וגם של הקירות החיצוניים. הוא מבוסס על תרכובות של שרפים אקריליים המדוללים במים ויתרונותיו מתבטאים בעמידות שלו לפגעי מזג האוויר ולרטיבות. יתרונות נוספים שבזכותם הוא פופולרי כל כך בחדרי בתים ובמשרדים, הוא כושר הכיסוי הגבוה שלו והיכולת לנקות אותו בעזרת מטלית לחה או מגבונים.

הצבע האקרילי נחשב ל"צבע נושם" אלסטי, שמונע סדקים ופיצוצים בשכבת הצבע, שמאפשר ללחות ולמים להתאדות וכן שמתייבש מהר. לכן הוא מתאים לכל קיר ולכל חלל, אפילו כצבע לאמבטיה. כאן המקום לציין שאת חדרי האמבטיה מומלץ לצבוע בצבע אקרילי מיוחד שגם דוחה עובש ופטריות.

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי הצבע האקרילי, שלרוב לא מספיקה שכבה אחת שלו לצביעה איכותית. רק מצביעה של שתי שכבות ומעלה החלל מתחיל לקבל גימור משביע רצון.

צבע סיד

צבע שבעבר היה פופולרי (ולא בגלל מעלותיו, אלא כיוון שהמבחר פעם לא היה כל כך גדול וצבע הסיד היה ברירת המחדל). כיום הוא משמש בעיקר לצביעה של תקרות בשל כושר הכיסוי הגבוה שלו שמתאים לצביעת שטחן הגדול של התקרות ובשל מחירו זול. 

יחד עם זאת, גם צבע הסיד  הוא צבע נושם, שאינו אוטם את הקיר ומאפשר לו לפלוט לחות. הוא מאבד מהפופולריות שלו, בין השאר כיוון שאינו רחיץ ומכיוון שהגימור שלו אינו איכותי כמו זה של הצבע האקרילי.

צבע מדולל טרפנטין

צבע פופולרי מאוד לצביעה של קירות חיצוניים. הוא כולל סוגי צבעים שונים, יש לו גימור מבריק לקיר והוא מצטיין בעמידות בתנאים קשים. 

צבע תחליב סיליקוני

גם צבע זה מתאים לצביעה של קירות חיצוניים וכן כצבע לחדרי אמבטיה, שדורשים אטימות גבוהה למים וללחות. צבע התחליב הסיליקוני יוצר שכבה דוחה מים ורטיבות שמונעת חדירה של נוזלים אל הקיר, אך על אף האטימות הגבוהה שלו, גם הוא בעל יכולת נשימה גבוהה ולכן מאפשר לאדי הלחות להתאדות ולא להיתפס לקיר. 

יתרון נוסף של הצבע, שבניגוד לצבעים המדוללים בטרפנטין, הוא מדולל במים, דבר שהופך אותו ידידותי יותר לסביבה. 

טיח ושליכט

טיח הוא חומר שמורחים על הקיר על מנת ליצור שכבת ביניים בינו לבין השכבה העליונה החיצונית, שכבת הגמר שנותנת למבנה את המראה הדקורטיבי שלו ושיכולה להיות למשל צבע מכל סוג שהוא או אריחי קרמיקה. לטיח תפקידים רבים, ביניהם ליישר את פני הקיר ולהגן עליו מחדירת מים, והוא יכול לשמש גם את הקירות הפנימיים וגם את הקירות החיצוניים של המבנה.

שליכט הוא סוג של שכבת גמר חיצונית, אך מעבר לכך, הוא גם שכבת הגנה נוספת מעל הטיח, שמצפה את הקיר ומגנה עליו מרטיבות. 

ישנם שני סוגי שליכט עיקריים – אקרילי, שהוא בעל מראה כפרי, עם מרקם חרוץ וגרגירי בטווח עדין עד גס, והוא מגיע בשלל גוונים; ומינרלי שמבוסס על חומרים טבעיים שמאפשרים לקירות לנשום ומונעים הצטברות של אדים, לחות ועובש.

כיום הטיח והשליכט נחשבים לטרנד לוהט בשוק עיצובי הבית ומשתייכים לחלק ממגמה סוחפת של הכנסת חומרי הגלם החיצוניים אל פנים הבית, מעין חיבור לטרנד האקולוגי העולמי של חזרה לפשטות ולחומרי הגלם הטבעיים. מכיוון שגם למרקם הטיח וגם לשליכט יש מגוון רחב של גוונים, ניתן להתאימם לכלל סגנונות העיצוב ולכל חלל בבית, ועם שילוב של מדפים, פרטי אמנות ופריטים דקורטיביים אחרים, הם מעניקים לאותו חלל מראה ייחודי ומעניין.

חשוב לדעת שכיוון שחללי הבית השונים מחד והקירות החיצוניים של המבנה מאידך, מציבים לעיתים אתגרים, טכניקות צביעה מדויקות בשילוב עם בחירת צבעים מושכלת מהווים את הפתרון הנכון והיעיל להתמודדות עם אתגרים אלה ולהפיכת הבית שלכם למקום מזמין שנעים לכם לשהות בו. כמובן שמוטב להתאים את הצבעים והאפקטים לסגנון הבית, כך שהצביעה תהיה חלק משלים שלו, ותמיד מומלץ להיעזר באיש מקצוע מנוסה שיוכל להעניק לבית שלכם בדיוק את המראה שתבקשו.

מלך הגבס היא חברה מקצועית בתחום עבודות הגבס, בעלת ניסיון רב שנים בביצוע עבודות גבס וצביעה לכל מטרה. אנו מתחייבים לשירות אדיב, מקצועי ונאמן במחירים הוגנים. נשמח לתת לכם יעוץ והכוונה. צרו עימנו קשר.

באדיבות אתר טוב תודה