ייעוץ חינם

052-727-2356

בדק בית – לפני שיפוץ

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

 

רכישת דירה היא צעד גדול, משמעותי ומהותי עבור הקונים. מעבר למחיר הדירה, קיימות הוצאות נלוות רבות שיש להביא את כולן בחשבון כדי שלא יוצר מצב שבו הכספים שנותבו לטובת מהלך זה, לא יספיקו בסופו של דבר.

ההוצאות כוללות תשלומים לשיפוץ הדירה, לעורך הדין, למתווך, למיסוי ולהוצאות רבות נוספות שחלקן לא צפויות ולא מתוכננות. כדי להיערך לכך כיאות, מומלץ לשכור את שירותיו של מהנדס אזרחי כדי שיבצע בדק בית יסודי בדירה החדשה או בדירת יד שניה הנרכשת.

בדק בית

מהנדס מיומן ומנוסה עובר על כל רבדי הדירה לאורכה ולרוחבה ובוחן את מצבה הפיזי. על פני השטח הכול נראה נקי ומסודר אך מתחת לפני השטח מתגלים תמיד נושאים רבים שמצריכים טיפול ולעיתים מדובר בטיפול מאסיבי ויקר מאד.

היתרון הגדול בהגעתו של מהנדס אזרחי הוא בעובדה שבסופו של התהליך הוא מעביר דוח מפורט הכולל את כל הליקויים בדירה, את הפעולות שיש לבצע כדי לתקן כל ליקוי מהן הבעיות הדחופות ומהן הבעיות הדחופות פחות והערכה ספציפית של העלויות לכל אחד מהסעיפים.

תמונת המצב הזו יוצרת שני נושאים חשובים ביותר, האחד הוא העובדה שלאור הליקויים אפשר להיכנס למשא ומתן מחודש עם בעלי הנכס ולדרוש הפחתה של העלות הנדרשת בגין הדירה כיוון שעל הקונים יהיה לשלם סכומי כסף גבוהים עבור השיפוץ. נושא שני הוא שהמידע המתקבל מהמהנדס נותן סדרי גודל אמיתיים של השיפוץ כך שהלקוח יודע בדיוק מהו הסכום ואם יש לו אפשרות פיננסית לשלם זאת. כשמתחילים שיפוץ תמיד יש הפתעות שקשה ללקוחות להתמודד איתן כספית, כיוון שכל שינוי יוצר הבדלים מהותיים בכלל העלויות ודווקא כשעוברים דירה העומס הכספי הנוסף הופך לבעייתי.

שיפוצים בדירה

במסגרת הבדיקה מתגלים נושאים שונים שחשוב לטפל בהם. בבתים רבים קיימת רטיבות שמתגלה תוך שימוש בציוד מתוחכם, על גבי קירות, בתקרה או מתחת למרצפות. הרטיבות נובעת מבעיות בצנרת או עקב גג הבניין שאינו אטום ולכן מחלחלים דרכו מים לדירות הממוקמות בקומות העליונות.

זהו נושא מהותי המצריך בדיקה מקיפה של המהנדס. אם מדובר בבעיית אטימות בגג, יש לחייב את בעל הנכס לטפל בכך טרם העזיבה שלו או להפחית את עלויות האיטום ממחיר הדירה. אם מדובר בצנרת נוזלת, הדבר נובע בדרך כלל מצנרת ברזל ישנה שצברה עם השנים כמות גדולה של חלודה ולכן נשחקה והיא אינה מסוגלת להוביל יותר מים והזרם הוא חלש מאד.

עלות שליפת הצנרת הישנה ופינוי התשתיות הקיימות ולאחר מכן הנחת תשתיות חדשות והתקנת צנרת PVC איכותית חדשה היא מאד משמעותית ויכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים כיוון שהיא מצריכה גם עבודות חציבה בקירות, הוצאת האריחים הקיימים והתקנת אריחים חדשים.

ללא בדיקת המהנדס, הלקוחות לא היו מודעים לבעיות האקוטיות הקיימות בדירה.  סביר להניח שכמה חודשים לאחר כניסת הדיירים לדירה הם היו נחשפים לבעייתיות זו ואז נקלעים להוצאות כספיות דחופות ולא מתוכננות, שיכבידו מאד על הנטל הכלכלי שלהם.

ביצוע בדק בית

לאור החשיבות הרבה של בדק הבית מומלץ מאד לבצע זאת טרם החתימה על רכישת דירה.