ייעוץ חינם

052-727-2356

גבס – החבר הכי טוב שלכם לעיצוב הבית

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר
לקוחות ממליצים
ענבל חן
קרא עוד
מי שמחפש בעל מקצוע אומן, מדויק עם ידי זהב ולב זהב. הגיע למקום הנכון. עשה לנו ספריה ברמה גבוהה מאד, ממליצה עליו בחום.
Zalman Shnaider‎‏
קרא עוד
בעל מקצוע הגון ,אמין ומקצוען אמיתי מומלץ בחום !
שירה הלוי
קרא עוד
תודה רבה לשמעון דנינו על העבודה המהממת שעשה אצלנו בבית👏👏👏 שמעון עובד מסור, ישיר אמין וחרוץ בעל אישיות מקסימה. בעל מוסר עבודה גבוה ואחריות.👍 ישר כח🏆
הקודם
הבא

הגבס הוא מינרל שהמאפיינים המובהקים שלו הם נוחות העיבוד כאשר הוא רטוב וההתקשות שלו לאחר הייבוש, מה שהופך אותו פופולרי מאוד לשימוש כמקבע איברי גוף שבורים, ובעשורים האחרונים כחומר בנייה אהוב במיוחד, הן על הקבלנים והן על הלקוחות שלהם. 

אבל לגבס יש גם תכונות אחרות שהופכות אותו לחומר גלם מוצלח במיוחד. מעבר לכך שהוא קל ונוח לעבודה, הבנייה איתו מהירה מאוד, החל משעות בודדות ועד ימים ספורים בלבד, והוא גם ניתן לפירוק מהיר במיוחד. בנוסף לכך, הגבס גם זול ביחס לכל חומר בנייה אחר, מה שלא פוגע בכלל באיכות העבודה ובתוצר הסופי שלו, שיוצאים מובחרים. ומעבר לכך, הוא גם חומר מבודד חום ומבודד רעשים, בטיחותי מאוד ואפילו ידידותי לסביבה, כיוון שהוא פולט פחות פחמן דו-חמצני לסביבה ואפשר למחזר אותו, דבר שעוזר להפחית את כמויות הפסולת שלו. 

ואולי הדבר החשוב ביותר למי שבונה או משפץ בית – גבס מספק תוצרים מדהימים ביופיים. הוא מבין החומרים שבאמת אפשר לעשות איתם הכל. חולמים על הנמכת תקרה מעוצבת שתתן לסלון שלכם פרופורציה אחרת? גבס זו התשובה שלכם. אולי מתחשק לכם איזו ספריה עם מדפים ונישות מיוחדות? גם כאן הגבס יכול להגשים לכם את החלום. אולי לחלק את החדר של הילדים? לבנות דרגש מתחת לחלון? להוסיף קרניזים לתקרה? כן, גם את כל אלו אפשר לעשות עם גבס. 

אז איך זה נעשה ומה השימושים הנפוצים ביותר של הגבס בבית? מוזמנים להמשיך לקרוא.

איך בונים עם גבס?

עיצוב הבית בגבס קל מאוד לביצוע היום. הגבס מגיע בלוחות אותם ניתן לחתוך ולהתאים לעיצוב הנדרש. את לוחות הגבס מחברים לפרופילים מפח, שעשויים פלדה מגולוונת, ואותם מחברים למבנה עצמו או ללבנים, באמצעות דיבלים וברגים ייעודיים. כך ניתן להקים אינספור קונסטרוקציות מהירות מגבס, כגון קירות, מדפים, תקרות ועוד.

כדאי לדעת שיש מספר סוגי לוחות גבס זמינים בשוק: 

  • לוחות גבס לבן, הלוחות הרגילים שאפשר להשתמש בהם ממש לכל בנייה;
  • לוחות מגבס ורוד / אדום שעמידים בפני אש ומעכבים בעירה, ולכן מיושמים בעיקר בארונות חשמל או במקומות שיש בהם סכנה להצתה;
  • לוחות גבס ירוק שעמידים בפני מים ולחות, ולכן מומלץ ליישם אותם בחדרי האמבטיה והשירותים ואולי גם במטבחים;
  • לוחות גבס כחול שגם הם עמידים במים, אך הם מהדור החדש והם גם מגנים טוב יותר, ולכן מיועדים בעיקר לקירות חוץ או למקומות לחים במיוחד.

כפי שצוין קודם, הבנייה בגבס היא מהירה ופשוטה מאוד, היא גם מדויקת ומאפשרת פיתוח של מגוון צורות ואלמנטים שלא ניתן לקבל באף צורת בנייה אחרת.

מהם השימושים הנפוצים ביותר של הגבס בבית?

כאשר מדברים על עיצוב הבית בגבס, מתייחסים בעיקר לשני שימושים מרכזיים – קירות גבס . את הקירות ניתן למצוא בכל קשת האפשרויות שאתם רק מעלים בדעתכם, החל מקירות בגובה מלא, שהם חלק אינטגרלי מקירות הבית, ועד חצאי קירות או מחיצות בגבהים שונים, שמשמשים בדרך כלל כדי לחלק חלל אחד גדול. הם יכולים להיות בכל צבע או גימור ואם רוצים, אפשר גם לחפות אותם. 

תקרה מונמכת (יש הקוראים לה גם תקרה צפה) – תקרת גבס שתלויה על התקרה הרגילה, כאשר מלמטה היא נראית כאילו היא באמת צפה. בתווך, בין שתי התקרות מוכנסות בדרך כלל תשתיות כגון כבלי חשמל וצינורות מיזוג אוויר. התקרות המונמכות הן אלמנט אדריכלי נפוץ שמאפשר להתפרע עם העיצוב – להטמיע בתקרה המונמכת גופי תאורה, לצבוע אותה, לייחד אותה או לשלב אותה בסגנון הבית. הכל, כפי שאתם מחליטים. 

שימושי גבס נפוצים אחרים הם:

  • נישות גבס – אחד השימושים האהובים ביותר היום, ובצדק. מדובר על גומחות בקיר שאפשר להתאים אותן לכל מטרה והן יכולות להגיע בכל מיני צורות, בין אם זו נישה מובלטת שמותאמת לטלויזיה, או בין אם אלה נישות קטנות וייעודיות לכל מיני חפצי נוי שמפוזרים לכם בבית.
  • ספריית גבס/ כוורת גבס / מדפים מגבס – ספריית גבס, כוורת גבס ומדפים מגבס הם פריטים עיצוביים שימושיים ביותר, שיכולים לשמש כאזורי אחסון של ספרים, צעצועים או כל דבר אחר. הם מקובלים מאוד היום, וניתן להתאים אותם לכל חדרי הבית, מהסלון ועד לחדרי השינה. וכמו בכל בנייה מגבס, אפשר גם כאן לשלב תאורה שתשדרג אותם מאוד.
  • קרניזים מגבס – תוספת גבס שמהווה אלמנט דקורטיבי שמטרתו לחבר בין הקירות לתקרה. הקרניזים יכולים להוות תוספת עיצובית גרידא (אפשר אפילו לשלב בהם תאורה), אבל הם גם יכולים להיות פונקציונליים, אם למשל תבחרו להסתיר בהם כבלי חשמל וחוטים למיניהם.

למה לבחור במלך הגבס?

אנו במלך הגבס, בניהולו של שמעון דנינו, עושים את כל עבודות הגבס שיש, גם המורכבות ביותר. אצלנו תוכלו למצוא את אנשי המקצוע האיכותיים והמנוסים ביותר, שילוו אתכם במשך כל תהליך הבנייה, החל משלב היעוץ ועד לסיום העבודה. נשמח להעניק לכם שירות. אנא צרו עימנו קשר.